Publicaciones en libros


Crawford, B & Querol-Julián, M. (Forthcoming). Lectures. En K. Hyland & P. Shaw (eds.). Routledge Handbook of English for Academic Purposes. Routledge

Pendiente.

 

 

Campoy-Cubillo, M.C. & Querol-Julián, M. (2015). Assessing multimodal listening. En B. Crawford & I. Fortanet-Gómez (eds.). Multimodal Analysis in Academic Settings: From Research to Teaching. Routledge

 

This chapter puts forward a theoretical base for the design of a framework to assess multimodal listening. In order to support the need to adopt a broader perspective beyond speech, videotexts have been examined to describe significant interweaving modes. SL/ FL students have to be able to decode meaningful messages so they may construct meaning as in real life communicative situations. Empirical research is needed to evaluate the framework, and focus should be placed on the benefits of ‘authentic’ input in the design of language learning tasks for multimodal listening.

 

 

Calderero, J.F. (2014) 

 

Autor del prólogo del libro MELÉNDEZ, M. C. “#Socorro! ¿Qué hace mi hijo en las redes sociales?” UNO Editorial. Albacete. 2014. ISBN: 978-84-16234-45-5

 

 

 

Calderero, J.F. (2014) Educar no es domesticar. Madrid: Sekotia S.L.

Educando desde la libertad, en libertad y para la libertad.

Prácticamente "todo el mundo" afirma rotundamente que la Educación es muy importante y quizá sea por eso por lo que los que detentan el poder intentan, de una u otra forma, “hacerse con ella”. Ahora bien, ¿esa “Educación” es la verdadera educación, la que ayuda eficazmente a que cada uno alcance su propia plenitud personal y a que impere la auténtica libertad, igualdad y fraternidad?

Fuente: http://www.sekotia.com/catalogo/opinion-y-ensayo/1572-educar-no-es-domesticar.html